♥ HOW TO: Artikelen plannen! ♥

woensdag, augustus 20, 2014



Artikelen plannen, hoe doe je het? Vandaag heb ik een aantal handige tips onder de bloggers. Maar ook voor de mensen die nog geen blog hebben en er mee willen beginnen, is dit heel handig.



1. Begin met een (Blogger) schrift of boek.

Het beginnen van een schrift of boek is heel handig, je kunt er alles inzetten. Van dingen die je die dag moet doen tot hele artikelen. Ik gebruik ook zelf zo'n schrift voor mijn blog en ik kan zeggen dat het een aanrader is. Je kunt er steekwoorden inschrijven voor een toekomende artikel en soms maak ik een heel artikel. Bewijst toch dat het heel leuk is, om een schrift thuis te hebben.

 
2. Eerst artikel of eerst de foto's.

Jij bepaalt het, eerst het artikel typen/schrijven of eerst de kiekjes schieten. Ikzelf kies eerst voor de steekwoorden in het schrift schrijven, de foto's maken en daarna het gehele artikel maken. Dat werkt voor mij het beste. Eerlijk is eerlijk, ik maak nu ook het hele artikel zonder nog foto's erbij te plaatsen.


3. Schrijf in je (school) agenda ook je blogdingen.

Deze had ik vorig jaar ook gebruikt, onder de les lekker blogdingen bedenken. Het volgend jaar staat dit ook op mijn planner, ik vind het echt heel leuk. Even niet denken aan Duits of Frans, maar aan je blog. Soms is het niet heel praktisch, ik beken het.




4. Schrijf op een blaadje je planning en zet het met een magneet vast op je koelkast.

Deze gebruik ik niet heel erg, maar wel bijvoorbeeld voor als boodschappenlijstje. Dit kan je dus ook gebruiken als planner! Heel handig vind ik zelf, maar ik zal het niet zo snel gebruiken.



Hebben jullie iets aan de tips gehad? Ik heb ze zelf bedacht, dus misschien werken ze niet.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuk, zo'n artikeltje! Ik gebruik zelf Wordpress, en daarmee plan ik mijn artikelen in. Als ik dan klik op 'geplande artikelen' zie ik meteen een heel overzichtje. Mijn concepten lees ik dan nog even door en kijk wat er aan moet gebeuren. Schriftjes enzo heb ik ook weleens geprobeerd, maar dat werkt toch niet echt voor mij:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is jammer! Bij mij werkt het juist heel goed, maar we zijn natuurlijk allemaal anders. XOXO.

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow