Duurzame energie, hoe belangrijk is dat voor jou?

donderdag, september 11, 2014


                                    Duurzame energie, hoe belangrijk is dat voor jou? 

Energieverbruik, iedereen heeft er mee te maken. Of je nou thuis woont, zelf een huis hebt, een eigen bedrijf hebt of voor een baas werkt: de hele dag door gebruik je energie.

Zelf ga ik bewust om met energie. De stekker van mijn opladers haal ik na gebruik meteen uit het stopcontact, ik laat geen lampen aan in ruimtes waar ik niet verblijf en ik probeer erop te letten dat ik minder snel de verwarming hoger zet in de winter.

Vroeger was het allemaal niet zo belangrijk op welke manier die energie opgewekt werd. Energie was energie en daarmee klaar. Tegenwoordig is het broodnodig om duurzame energie te gebruiken. Stoffig is het al lang niet meer. Het is juist hip om na te denken over de toekomst. Die toekomst gaat niet alleen over ons, maar ook over onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Ook zij moeten goed kunnen leven en het groen opwekken van energie is een groot onderdeel van het leven in de toekomst. 

Fossiele brandstoffen, waar we jarenlang van afhankelijk zijn geweest, beginnen op te raken. Zuinig zijn staat voorop, dus is het belangrijk om te kijken naar andere manieren van energie opwekken. Nederland is met haar windmolenparken een grote speler als het gaat om het duurzaam opwekken van energie.

In het dagelijkse leven probeer ik zelf bewust te zijn van de manier waarop ik leef en hoe mijn manier van leven impact heeft op de toekomst. Denk jij daar wel eens over na?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuke blog heb je! Ik doe ook altijd het licht uit in overal waar ik geweest ben! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dit artikel heeft me toch even wakkergeschud. Ik laat altijd overal de stekkers inzitten en laat overal lampen aanstaan. Ik ga proberen het te veranderen :)
    Samen voor een beter milieu! <3
    liefs,
    hester
    (beautystuffwithhester.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow