Tony's Chocolonely

zondag, april 05, 2015

 

Van Tony's Chocolonely heb ik twee grote repen opgestuurd gekregen. Vandaag vertel ik je graag meer over deze (overheerlijke!) repen en dit fantastische merk!



Tony's Chocolonely is echt een merk waar ik zelf 100% achter sta. Het merk is namelijk bezig om 100% slaafvrij. Een mooi doel en dat maakt de reep veel lekkerder!

Wij zijn gek op chocolade. We willen de allerlekkerste chocolade maken van de beste verse cacao, zonder nare bijsmaak. Wij zien cacao niet als commodity van de world stock market. Daarvoor houden we er simpelweg te veel van.
Daarom kopen we onze cacao rechtstreeks in bij boeren in Ghana en Ivoorkust waar we een langetermijn-relatie mee hebben. Een belangrijke stap richting 100% slaafvrije chocolade.
Verder kopen we onze ingrediënten waar mogelijk Fairtrade-gecertificeerd in. Maar liever gaan we nog een stukje verder. Zoals de biologische melk van Nederlandse koeien waar wij onze chocolademelk van maken bijvoorbeeld.


Als eerst, deze heerlijke karamel zeezout melk. Ik wist niet wat ik hier bij kon verwachten, dus nam ik een hap en gelijk viel me iets op. Er zitten kleine stukjes karamel in, maar daarnaast zitten er ook zoutbombs in. Echt op de plekken waar je ze niet verwacht. Deze smaak vind ik lekker, maar kan ik niet in een keer weg verwerken, dat komt door het zout dat erin zit.

Ingrediënten + Wat Tony's Chocolonely over deze reep zegt:

"Dit is een reep om serieus te nemen: Tony’s melkchocolade zoals je ‘m van ons kent, gevuld met stevige stukjes karamel en een korreltje zeezout. Door jullie verkozen als favoriet van de limited editions 2012."

"Belgische melkchocolade met karamel en zeezout. Ingrediënten: Suiker*, volle melkpoeder, cacaoboter*, cacaomassa*, stukjes karamel 10% (suiker, glucosestroop,roomboter) , zeezout 0,5%, emulgator: sojalecithine
* Fairtrade.
Cacaobestanddelen: ten minste 32%. 
Kan sporen van ei, gluten en noten bevatten"


Dit is vast een reep waarvan je denkt; "Dat heeft elk merk al, dat is toch niks nieuws?", maar nee! Deze reep is veel lekkerder dan een normale reep en daarnaast is het ook slaafvrij. Het is in ongelijke stukken verdeeld, net zoals de karamel zeezout- versie, dit komt omdat het ook zo in het echt is. Een erg mooie boodschap! Van deze reep heb ik echt intens genoten, wat lekker.

Ingrediënten + Wat Tony's Chocolonely over deze reep zegt:

"Met deze reep heb je een klassieker in handen. In 2005 lieten we onze eerste melkchocolade reep maken. In een rode wikkel, omdat we een alarmerende boodschap onder de aandacht wilden brengen."

"Belgische melkchocolade. Ingrediënten: Suiker*, vollemelkpoeder , cacaoboter*, cacaomassa*, emulgator:sojalecithine 
* Fairtrade. 
Cacaobestanddelen: ten minste 32%."

Ik vind Tony's Chocolonely echt een fantastisch merk! En jullie?
Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb van een bedrijf. Dit beïnvloed uiteraard mijn mening niet.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat je schrijft is zo herkenbaar... Ik weet na een hele reep nog steeds niet wat ik van die zeezout karamel smaak vind. Gek smaakje, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van Tony's Chocolonely vooral de melk met nootjes, hemels!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow